2015. szeptember 11., péntek

Mozzarellás-snidlinges roppanós pogácsa

Aki egy hihetetlenül laza tésztájú, ropogós és omlós pogácsát szeretne, az megtalálta a megfelelő receptet hozzá és mindezek mellett még csupa jó dolgot is tartalmaz! Az összetevők igazából variálhatók, a lényeg, hogy ez egy joghurtos-vajas tészta, amiben nincs élesztő, sem sima liszt. A mozzarellát lehet helyettesíteni túróval vagy esetleg ricottával is, ugyanolyan arányban, az előző verzió nálam túrós volt, az is nagyon jó, de a friss mozzarellától még lazább lesz a tészta. Ebből a mennyiségből kb 2 tepsinyi pogácsa lesz.



Hozzávalók:

20 dkg zabliszt
20 dkg tk tönkölyliszt
20 dkg teavaj vagy joghurtos vaj (pl. meggle)
2 dl natúr joghurt
2 csomag friss mozzarella ( 100 vagy 125g-os 1 csomag)
ízlés szerint apróra vágott snidling
2 kk só
fél kk szódabikarbóna
2 és fél kk sütőpor
1 kis tojás a tésztába + 1 a tetejét megkenni
reszelt mozzarella a tetejére (ez már tömbsajtból)
a nyújtáshoz graham liszt


A liszteket összekeverjük a sóval, szódabikarbónával és a sütőporral, jól elkeverjük. Beleszórjuk a felvágott snidlinget, a hideg vajat belekockázzuk, hozzáadjuk a joghurtot, az 1 tojást. A mozzarelláról leöntjük a levet és kis kockákra vágjuk vagy apróra tépkedjük, ezt is hozzáadjuk a tésztához és összegyúrjuk. Egy kicsit ragadós laza tésztánk lesz ebből. Én előző nap gyúrtam be és fóliába tekerbe a hűtőbe raktam estére, ez jót tett neki, szóval mindenképp ajánlom, hogy legalább kis időt pihentessük a hűtőben. Másnap 2 részre vágtam a tésztát, graham liszten kinyíjtottam kb ujjnyi vastagságúra és kicsi pogácsaszaggatóval kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük a kis pogácsáinkat, megkenjük felvert tojással és reszelt mozzarellát teszünk a tetejére. 200 fokos sütőben 15 percig sütjük és kész is. Én a tészta másik feléből nagyobb kb 6 cmes pogácsákat szaggattam és úgy sütöttem meg, így félbe tudom vágni őket és megtölteni mindenfélével, kis miniszedvicseknek, majd ennek a receptjét is felteszem. :)  Ez a pogácsa még 3 nap után is puha volt, kis melegítés után pedig ugyanolyan omlós volt mint sütéskor.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése