2011. augusztus 4., csütörtök

Egyáltalán nem Tiramisu

Tiramisu, de mégse, hasonlít? nem mégse.  A kiindulási alapja valóban az eredeti volt, aztán alakult és formálódott, ahogy minden alkalommal változtattam valamit, míg elértem ezt a variációt, ami egy nagyon finom kávés-csokis-mascarponés krém tulajdonképpen, miért változtattam? sok ízetlen tiramisuval találkoztam, főleg a túlzott tojáshabozástól, sokszor a mascarpone ízét se lehet érezni, pedig számomra az a lényeg, úgy éreztem hiányzik valami és a saját ízlésemre formáltam, mindig azt érzem még többet ki lehetne hozni ebből, mi nagyon szeretjük ezt a "tiramisut", ezért többnyire eltérek az eredeti recepttől, valószínű születik még új változat is. Jellemzői: nagyon mascarponés, nagyon csokis, egyszerűen tömény.


Hozzávalók (egy nagy tálnyihoz) :
1 kg mascarpone
- hangsúlyoznám, hogy nem az 1400 Ft-os, mert annál van jobb, a két doboz került 1400 Ft-ba, akit érdekel milyen márkát használok, hol veszem, írjon egy emailt, de nem szeretnék ennél nagyobb ellen kampányt indítani azzal, hogy kiteszem, személyes véleményem, hogy nem szeretem azt a mascarponét, és az árát se értem, főleg azt figyelembe véve, hogy olcsóbban veszek jobb állagút/ízűt.

2 cs babapiskóta
tojáslikőr kb 4 cl
2 tojássárgája (elhagyható)
1 nagy bögre kávé
1 tábla fehér csokoládé
1 tábla kakaókrémmel/kávékrémmel töltött csokoládé
4 ek méz
kakaó


Főzzünk le a kávét, én nádcukorral és kevés tejjel szoktam ízesíteni.
A krémhez, a mascarponét tegyük egy nagy tálba, adjunk hozzá körülbelül 4 evőkanálnyi mézet - akácmézet használok - a tojáslikőrt és a tojássárgáját, amennyiben rakni szeretnénk hozzá. Nem túlzottan kedvelem a nyers tojás használatát ezért én el szoktam hagyni, de ha sárgább krémet vagy még teltebb ízt szeretnénk tehetünk bele, kivételesen én is tettem bele. Ha túl töménynek találjuk így a krémet, akkor lazíthatjuk kevés tejjel vagy akár felvert tejszínhabbal, a töménysége nagyban függ a mascarponétől, a jó mascarpone krémes és lágy állagú nem kemény/tömör, ezért ha jól választottunk nincs is szükség a lazításra. Miután kikevertük a krémet, reszeljük bele a fehér csokoládét.

Kezdjük el a rétegezést, alulra kerül a kávéba mártott babapiskótából, a kakaókrémes csokiból reszeljünk rá, vagy nagyobb darabokat is szórhatunk rá, ezt öntsük le a mascarponekrémmel, szitáljunk rá egy réteg kakaót, majd ismét a kávés babapiskóta következik, folytassuk amíg van alapanyagunk, a tetejére krém kerüljön egy újabb kakaóréteggel, ami majd szépen ráolvad.

Ebből a mennyiségből egy méretes üvegtálat tudunk megtölteni, vendégváró süteménynek is alkalmas, azonban ne felejtsük el, szüksége van legalább egy napra míg összeérnek az ízek és kellően megpuhul a babapiskóta. Ennek érdekében fóliával alaposan lefedve tároljuk a hűtőben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése