2011. május 24., kedd

Újhagymás-petrezselymes rizottó friss borsóval

Újabb egyszerű és gyors étel, ideális hétköznapokra, ha nem szeretnénk sok időt tölteni a konyhában.



Hozzávalók (2 főre) :
25dkg jó minőségű kerek szemű rizs
2-3 szál újhagyma
1-2 marék borsó
egy csokor petrezselyem
kis darab vaj
alaplé/víz
só, fehérbors

Az újhagymát felkarikáztam, majd egy kis darab vajon megpirítottam, ráöntöttem a rizst és kezdetnek úgy 1dl vizet. A folyadékot pótoljuk kis adagokban és kevergessük, mindig várjuk meg amíg a rizs a lét felszívja. Ezt addig kell folytatnunk amíg a rizs puha nem lesz. A borsót és a petrezselymet akkor adjuk hozzá amikor a rizs már majdnem megfőtt, majd sózzuk, szórjuk meg kevés fehérborssal. Vigyázzuk, hogy ne legyen túl száraz a rizs, ízlés kérdése ki mennyi lét hagy, én jobban szeretem ha krémes, ennek érdekében a végén is adhatunk hozzá egy kis darab vajat. Vegyük figyelembe azt is, hogy a főzés végeztével a rizs még mindig szívhat magába folyadékot ezért egy kis idő elteltével szárazzá válhat az étel, emiatt frissen a legfinomabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése