2011. július 30., szombat

Áfonyás muffin

Nagyon mély benyomást tett rám az áfonyás joghurtos süti, amit korábban kiötlöttem, így gondoltam tovább mozgok kicsit ezen a vonalon, nagyrészt ugyanazok az alapanyagok kicsit más formában.


Hozzávalók:
25 dkg áfonya
1 doboz görög joghurt
pár db mézes-mogyorós keksz
1,5 csésze liszt
negyed csésze olvasztott vaj
fél csomag sütőpor
3-4 ek méz
3 tojás

Elég összeöntős alapon született ez a recept, de szerencsére eltaláltam az arányokat. A legtöbb mérőedényen már van csésze jelölés is, ez nagyban megkönnyíti a dolgokat, egyébként egy teljesen közepes méretű csésze a legjobb. 10 db muffin jött ki ebből a mennyiségből.



A lisztet keverjük el a sütőporral, a kekszet törjük össze kis darabokra és ezt is tegyük a liszthez.
Egy külön edényben keverjük ki a tojást a joghurttal - egy nagy doboz felét tettem bele kb 220g - mézzel, az olvasztott vajjal, adjuk hozzá az áfonya nagy részét, de hagyjunk keveset a tetejére. Végül keverjük bele a lisztes keveréket. 

Muffin-formánkat béleljük ki papírral, ezekbe kanalazzuk bele a masszát. Tetejüket szórjuk meg pár szem áfonyával. Tegyük forró sütőbe, süssük közepes hőfokon 20-25 percet. Nagyon finom magában is, de még finomabb ha joghurtot fogyasztunk mellé  


1 megjegyzés:

  1. Kedves Gasztrofirkász
    Szeretnék átadni neked egy díjat, fogadd szeretettel!
    http://gasztro-szepseg-es-sokmas.blogspot.com/2011/07/ismet-dijat-kaptam.html

    VálaszTörlés